آخرین بروز رسانی: 1ام اسفند, 1401

پیچ سر خزینه چیست؟

  پیچ سر خزینه چیست؟ همه‌ ما در کار‌های روزمره […]

 

پیچ سر خزینه چیست؟

همه‌ ما در کار‌های روزمره یا کسب و کار گذرمان به پیچ و مهره افتاده است و از آن با اهداف مختلف برای اتصال سطوح استفاده کرده ایم. در دنیای متنوع پیچ‌ها این بار به سراغ پیچ‌ سر خزینه رفتیم. در این مقاله قصد داریم به شما در مورد اینکه پیچ سر خزینه چیست؟، نکاتی را در مورد خصوصیات ظاهری، کاربرد و انواع و اقسام آن ارائه دهیم.

معرفی پیچ های سر خزینه

پیچ سر خزینه به پیچ‌هایی اطلاق می‌شود که سر پیچ تخت یا صاف است. معمولا از این نوع پیچ‌ها برای سطوحی استفاده می‌شود که صاف و یکدست است. بدین منظور معمولا در قطعاتی که حساسیت بالایی دارند استفاده می‌شود.

از مزایای استفاده از این نوع پیچ‌ها این است که کاملا روی سطح می‌نشیند و لبه‌ آن بیرون زدگی ندارد. این نوع از پیچ‌ها باعث افزایش تنش اتصال می‌شوند. معمولا جنس این نوع پیچ‌ها فلزی یا آهنی با روکش گالوانیزه است که به راحتی دستخوش تغییرات نمی‌شود. همچنین ممکن است از استنلس استیل برای تولید آنها نیز استفاده کنند.

انواع مختلفی از پیچ‌های سر خزینه در بازار موجود هستند که بعضی از آن‌ها با عمق کار به طور کامل در گیر هستند و بعضی از آنها قابلیت اتصال همراه با مهره را دارند. این نوع پیچ‌ها جزء پیچ خودکار دسته بندی می شوند.

پیچ آلن سر خزینه

معرفی پیچ سرتخت آلن

برای نصب پیچ آلن سرتخت از آچار آلن استفاده می شود و استوانه‌ رزوه شده دارد. همچنین در مواقعی که پیچ گوشتی و آچار در دسترس نیست این نوع پیچ کاربرد دارد. در کنار پیچ آلن از قطعاتی همچون واشر تخت و مهره‌ شش گوش می‌توان برای اتصال مکمل استفاده نمود.

موارد مصرف آن در قطعات صنعتی مختلف به چشم می‌خورد. استاندارد‌های به کار گرفته شده برای تولید این پیچ iso، din و یا astm هست. معمولا آن چه که بیشتر در بازار برای این نوع پیچ‌ها مشاهده می‌شود استاندارد iso 10642 و din 7991 است. جنس تولیدی پیچ آلن سر خزینه، استنلس استیل است که در دو سطح استیل 316 و 304 تولید می‌شود. همچنین جنس دیگر اين پیچ از فولاد یا آهن است که سه سطح 12.9 و 10.9 و 8.8 را شامل می‌شود.

پیچ سر خزینه چهارسو

معرفی پیچ سرتخت چهارسو

هنگامی که صحبت از اینکه پیچ سر خزینه چیست به میان می آید باید توجه کنیم که این نوع پیچ کاربرد بسیار فروانی نسبت به سایر پیچ‌های سر خزینه دارد. از آن در صنعت چوب استفاده می‌شود و بیشتر پیچ‌های چوب از این نوع هستند.

پیچ سر خزینه چهارسو سر تخت است و توسط پیچ گوشتی چهارسو در مکان مورد نظر نصب می‌شود. همچنین به علت تیز بودن رزوه این پیچ‌ها برای اتصال قطعات فلزی کاربرد دارد. استاندارد استفاده شده برای تولید این پیچ‌ها iso 7050 و یا din7982 است. جنس این پیچ‌ها از فولاد است که اتصالات بسیار محکمی را برقرار می‌کند. طول‌های پر مصرف این پیچ به ترتیب ۱۰، ۱۳، ۱۶، ۱۹، ۲۲ و ۳۵ میلی‌متر است‌.

پیچ سر خزینه خودکار نوک تیز

پیچ سر خزینه خودکار نوک تیز یکی دیگر از انواع پیچ سر خزینه است که نوک آن‌ها همانند میخ تیز است و در مواقعی هم می‌تواند قطعه را سوراخ نماید‌. پیچ‌های خودکار برای نصب‌شان نیاز به مهره ندارند و به درون قطعه کار فرو می‌رود. معمولا در اتصالات پیچ و مهره، قطعات نرم همچون پلاستیک و چوب به کار می‌رود.

به طور کلی در هنگام استفاده‌ پیچ‌های خودکار باید توجه کرد که حتما باید در آن‌ها یک قطعه نیازمند رسیدگی منظم و دارای قابلیت مونتاژ و دمونتاژ باشد‌. نکته‌ مهم در هنگام استفاده از مته برای نصب این نوع پیچ‌ها این است که باید توجه کرد اندازه‌ مته کوچکتر از این نوع پیچ‌ها باشد تا رزوه پیچ در طی حرکت پیچ به قطعات درگیر شده و اتصال با دوام و محکمی را برقرار کنند‌.

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم شما را با پیچ سر خزینه، انواع و کاربرد آن آشنا کنیم. بولت صنعت تولید کننده‌ انواع پیچ ها اعم از شش گوش، آلن استیل و آهن نیم دنده و تمام دنده در کلاس جهانی است. از دیگر محصولات بولت صنعت می‌توان به پیچ تمام رزوه، پیچ دو سر رزوه، انکر بولت و انواع و اقسام پیچ و مهره اشاره کرد. بولت صنعت در راستای تامین نیاز مشتریان بهترین کیفیت را ارائه می‌کند و برای تحقق این هدف تمام سعی خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.

چگونه پیچ و مهره مورد نیاز خود را از بولت صنعت تهیه کنیم؟

با توجه به قیمت های نوسانی و اینکه موجودی اجناس در بازار بهتر است استعلام گرفته شود، برای سفارش و خرید پیچ و مهره عمده خودتان از مجموعه بولت صنعت ابتدا مشخصات محصول را اعم از (نوع،قطر و طول و تعداد)، از طریق واتساپ یا تلگرام برای ما ارسال نموده تا بعد از استعلام کالا، قیمت و موجودی به شما اعلام شود و سپس خرید پیچ و مهره استیل، خرید واشر استیل، خرید خار یا خرید مهره استیل خودتان را انجام دهید.

 

سوالات متداول:

پیچ های سرخزینه چه نوع پیچی هستند؟

پیچ های سر خزینه به پیچ‌هایی می گویند که سر پیچ تخت یا صاف است. معمولا از این نوع پیچ‌ها برای سطوحی استفاده می‌شود که صاف و یکدست است. بدین منظور معمولا در قطعاتی که حساسیت بالایی دارند استفاده می‌شود.

انواع پیچ های سرخزینه در شرکت بولت صنعت کدام است؟

این مدل از پیچ ها در فروشگاه بولت صنعت در انواع پیچ آلن سرخزینه، پیچ سرخزینه چهارسو و پیچ سرخزینه خودکار نوک تیز موجود است برای اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

دسته‌بندی: پیچ, همه مقالات

نظر شما برای ما با ارزشه

16 دیدگاه

  1. حسینعلی ایمانی 7 مرداد, 1401 در 1:05 ق.ظ - پاسخ

    شادکام و سلامت باشید

  2. عباس امامی 12 مرداد, 1401 در 6:05 ق.ظ - پاسخ

    خیلی عالی بود مهندس

  3. سجاد توکلی 17 مرداد, 1401 در 11:05 ب.ظ - پاسخ

    متشکرم

  4. رسول کشانی 20 مرداد, 1401 در 5:05 ق.ظ - پاسخ

    حرف نداشت👌🏻

  5. علیرضا رحمانی 23 مرداد, 1401 در 4:05 ب.ظ - پاسخ

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  6. مصطفی بهرامی 31 مرداد, 1401 در 5:05 ق.ظ - پاسخ

    خیلی سایت خوبی دارین موفق باشین

  7. غلامعلی ناصری 20 آبان, 1401 در 1:10 ب.ظ - پاسخ

    دستخوش

  8. اکبر نوری 20 آبان, 1401 در 7:10 ب.ظ - پاسخ

    حرف نداشت👌🏻

  9. روح الله رحیمی 21 آبان, 1401 در 1:10 ق.ظ - پاسخ

    مطلب خوبی بود

  10. سجاد کاکاوند 25 آبان, 1401 در 4:10 ق.ظ - پاسخ

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  11. حسینعلی سعیدی 29 آبان, 1401 در 8:10 ب.ظ - پاسخ

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  12. مهرداد عسگری 23 خرداد, 1402 در 3:10 ق.ظ - پاسخ

    بیشتری بنویسین لطفا

  13. محمدعلی مجد 27 خرداد, 1402 در 2:10 ق.ظ - پاسخ

    سلام عالی بود

  14. اکبر کلباسی 27 خرداد, 1402 در 11:10 ق.ظ - پاسخ

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  15. وحید عظیمی 29 خرداد, 1402 در 6:10 ب.ظ - پاسخ

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  16. بهزاد باهنر 31 خرداد, 1402 در 2:10 ق.ظ - پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین