بست سیم بکسل

خرید بست سیم بکسل فولادی و چدنی

کرپی سیم بکسل یا بست از تجهیزات پرکاربردی است که در صنایع مختلف به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو می‌توان آن را از مراکز معتبر و در تناژهای مختلف به صورت حضوری و یا آنلاین خریداری نمود؛ اما آنچه در خرید بست سیم بکسل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است آشنایی با انواع این محصول، ویژگی‌ها و کاربرد هر کدام از آنها و همچنین اطلاع از قیمت روز این تجهیزات می‌باشد.

با توجه به این گفته‌ها در این مقاله بر آن هستیم تا شما را با انواع بست های سیم بکسل، نحوه استفاده از این محصولات و نکات مهمی که باید در خرید این تجهیزات به آن توجه کنید آشنا نماییم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید بست سیم بکسلی مناسب با کاربری مد نظر انتخاب و خریداری کنید.

بست سیم بکسل چیست؟

بست سیم بکسل چیست؟

در صنایع مختلف از سیم بکسل در موارد مختلفی استفاده می‌شود. این سیم‌ها باید به صورت کاملاً استاندارد و محکم به هم وصل شوند تا بتوانند در برابر تنش‌های احتمالی، مقاومت بالایی داشته باشند. از این رو برای اتصال دو انتهای سیم بکسل ها از بست های مخصوص به آن استفاده می‌شود. به جز این مورد، می‌توان از این بست ها به منظور ایجاد پیوند میان دو کابل و حلقه‌های چشمی نیز استفاده نمود.

به دلیل تنوع استفاده از این بست ها، تولیدکنندگان اقدام به طراحی و تولید انواع بست سیم بکسل از نظر جنس و اندازه کرده‌اند. به همین سبب نیز کاربران می‌توانند پس از بررسی موارد کاربرد و حجم مورد نیاز از این بست، نسبت به خرید آن از مراکز مجاز و معتبر اقدام کنند. در غیر این صورت ممکن است بست خریداری شده برای کاربری مد نظر مناسب نبوده و نیاز به خرید دوباره این محصول داشته باشید که این امر سبب افزایش هزینه‌های اتمام پروژه می‌شود.

در ضمن نامناسب بودن بست های خریداری شده، کاهش مقاومت اتصال سیم بکسل ها را در پی داشته و چه بسا سبب بروز خطرات و تلفات شود. به همین سبب توصیه می‌گردد قبل از خرید با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کرده و سپس برای خرید این محصول به مراکز معتبر مراجعه کنید.

انواع سیم بکسل کدامند؟

همانگونه که در بخش‌های قبل نیز به این موضوع اشاره شد بست سیم بکسل در انواع مختلفی به بازار ارائه شده است. این امر دست خریداران را در انتخاب و خرید بستی متناسب با کاربری مد نظر باز خواهد گذاشت.

در معرفی انواع این محصول می‌توان آنها را از نظر جنس در دو گروه بست های فولادی و بست های چدنی قرار داد. هر کدام از این تجهیزات به تناسب متریال به کار رفته در تولید آنها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و طول عمر متفاوتی دارند. علاوه بر جنس این تجهیزات، این محصولات از نظر ابعاد و سایز نیز در انواع 3، 5، 6، 8 و … تولید می‌شود. ابعاد متفاوت این محصولات باعث می‌شود تا کاربران از آنها در موارد متفاوتی استفاده نمایند.

کاربرد بست سیم بکسل

کاربرد بست سیم بکسل

بست مخصوص سیم بکسل همانگونه که از نام آن می‌توان دریافت برای اتصال دو سیم بکسل به هم کاربرد دارد. از این محصول در مواردی که لازم است دو سیم بکسل به هم وصل شوند و یا نیاز به ایجاد چشمی برای عبور سیم از داخل آن وجود دارد استفاده می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت خرید بست سیم بکسل با هدف ایجاد اسلینگ انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این بست برای ایجاد چشمی، پیوند به وجود آمده دارای مقاومت کششی مناسب برای لیفتینگ نیست. از این رو نمی‌توان از این تجهیزات برای ایجاد اسلینگ هایی با هدف لیفتینگ استفاده نمود. البته در برخی موارد توصیه می‌شود برای ایجاد این پیوندها و افزایش مقاومت آنها از روش دو یا چند لایه کردن اتصال سیم بکسل استفاده گردد؛ اما در این حالت نیز نمی‌توان مقاومت این پیوندها را تضمین کرد.

ویژگی‌های بست سیم بکسل فولادی

بست بکسل فولادی یکی از انواع پرکاربرد این تجهیزات است. با توجه به این که در ساخت این محصول از فولاد استفاده شده است، وزن آن به صورت استاندارد بوده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. مقاومت در برابر ضربه، رطوبت و … سبب می‌شود تا کاربران با خیال راحت از این محصول استفاده کرده و نگرانی از بابت شکستن و یا آسیب آن نداشته باشند.

در برخی موارد به منظور بالا بردن سطح کیفی و مقاومت این بست ها، از روکش گالوانیزه نیز بر روی آنها استفاده می‌شود. این امر به افزایش مقاومت کار در برابر عوامل خورنده و … کمک می‌کند.

ویژگی‌های بست سیم بکسل چدنی

بست سیم بکسل چدنی

در ساخت بست سیم بکسل چدنی از چدن مرغوب استفاده می‌گردد. این محصول مجهز به انکر بولت U شکل و پیچ و مهره‌ای از جنس فولاد است. این انکر بولت به دور سیم بکسل افتاده و با محکم کردن پیچ و مهره تعبیه شده برای آن می‌توان چشمی ایجاد کرده و یا دو انتهای سیم بکسل را به صورت مستحکم به هم وصل نمود.

بنا به نوع استفاده و ساختاری که این محصول دارد، تقاضا برای خرید آن بسیار زیاد است. البته نباید از این موضوع غافل شد که پایین بودن قیمت بست سیم بکسل چدنی نیز از عوامل بالا بودن تقاضا برای خرید این محصول می‌باشد.

کاربران به هنگام خرید این بست می‌توانند متناسب با سایز سیم بکسل که از 3 تا 75 میلیمتر است، سایز بست را نیز مشخص نمایند.

نحوه استفاده از بست سیم بکسل

کاربرانی که از بست برای ایجاد چشمی و یا اتصال دو سیم بکسل به هم استفاده می‌کنند باید به این موضوع دقت کنند که نصب این بست ها باید به صورت صحیح و اصولی انجام شود. در غیر این صورت با افت مقاومت و تحمل بار بست مواجه خواهند شد. به صورتی که طبق نظر کارشناسان این حوزه، اتصال نادرست بست باعث می‌شود تا قدرت تحمل بار این تجهیزات تا 40 درصد کاهش پیدا کند.

از این رو توصیه می‌شود در صورتی که تخصص کافی در زمینه استفاده از این تجهیزات را ندارید، این کار را به دست افراد خبره و کاردان سپرده و در نتیجه، از استاندارد بودن نحوه نصب این بست مطمئن باشید.

نکات مهم در خرید بست سیم بکسل فولادی و چدنی

خرید بست سیم بکسل فولادی و چدنی

به هنگام خرید انواع بست سیم بکسل باید به یک سری نکات توجه کرده و سپس خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به نوع بست: همانطور که در این مقاله بیان شد، این بست سیم بکسل در انواع فولادی و چدنی به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این بست ها بنا به ویژگی‌ها و ساختاری که دارند در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو باید به هنگام خرید این تجهیزات به نوع کاربری مدنظر و همچنین متناسب بودن نوع کاربری با نوع بست خریداری شده توجه کنید.
  • توجه به کیفیت بست: متریال به کار رفته در تولید این بست ها باید از نوع مرغوب باشد. تنها در این حالت است که می‌توانید از کیفیت بست خریداری شده و میزان مقاومت آن مطمئن باشید.
  • توجه به قیمت بست: قیمت این محصولات در مراکز فروش مختلف با هم فرق دارد. گذشته از این که قیمت این محصولات با توجه به تفاوت‌هایی که با هم دارد، متفاوت خواهد بود، مراکز مختلف نیز در راستای کسب سود بیشتر، این محصولات را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند. از این رو توصیه می‌شود برای خرید مقرون به صرفه این تجهیزات، این محصولات را از مراکز مجاز و معتبر خریداری کنید.

قیمت بست سیم بکسل

قیمت بست سیم بکسل به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع این بست اشاره کرد. هر کدام از انواع این بست ها بنا به ویژگی‌هایی که دارند دارای قیمت‌های متفاوت هستند. از دیگر عوامل می‌توان به نوع خرید این محصولات اشاره کرد. به این صورت که خرید اینترنتی این تجهیزات از مراکز معتبر می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه برای خریداران باشد، زیرا در این صورت هزینه‌های رفت و آمد کم شده و زمینه برای بررسی قیمت سایت‌های مختلف با هم فراهم می‌شود.

از دیگر عوامل تأثیر گذار بر قیمت این بست ها، محل خرید این محصولات است. در صورتی که این تجهیزات را از مراکز غیر مجاز خریداری کنید احتمال این که بست هایی بی کیفیت و با قیمت بالا به شما تحویل داده شود بسیار بالا است. این در صورتی است که مراکز و فروشگاه‌های معتبر در راستای جلب رضایت مشتریان و افزایش فروش خود، این تجهیزات را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به متقاضیان عرضه می‌دارند.

کلام پایانی

بولت صنعت به عنوان یکی از پیشتازان عرصه فروش تجهیزات و ادوات صنعتی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بست سیم بکسل می‌باشد. شما با مراجعه به این مرکز می‌توانید این محصول را در انواع مختلف و با کیفیت بسیار بالا انتخاب و خریداری نمایید.

با مراجعه به این سایت، امکان خرید در تناژ متفاوت وجود دارد. با ثبت سفارش در این مرکز، بار شما در موعد مقرر به شما تحویل داده می‌شود. در ضمن کارشناسان مجرب این مجموعه با برخورداری از دانش و تجربه کافی در این زمینه، آماده‌اند تا مشاوره و راهنمایی‌های لازم در مورد این تجهیزات را به شما ارائه دهند.