آخرین بروز رسانی: 24ام اردیبهشت, 1402

راهنمای خرید ورق استیل

جامع ترین راهنمای خرید ورق استیل زمانی که صحبت از […]

جامع ترین راهنمای خرید ورق استیل

زمانی که صحبت از خرید ورق استیل به میان می‌آید، شما باید جنبه‌های متفاوتی از آن مانند کیفیت متریال به کار رفته در آن و همچنین ویژگی‌های آن را مدنظر داشته باشید. ورق‌های استیل با توجه به انواع و کاربردهای خاص در صنعت، ساخته می‌شوند. در واقع ورق استیل نوعی ورق فولادی است که مواد اولیه آن از آهن بوده و با افزودن دیگر عناصر نظیر کربن، نیکل و کروم به مواد مورد نیاز صنایع تبدیل می‌شود. صنایع گوناگونی نظیر ساخت لوازم منزل، تولید مواد شیمیایی، ساختمان‌سازی و… از این محصول استفاده می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید ورق استیل را به طور کامل شرح دهیم. با ما همراه باشید.

ورق استیل چیست؟

ورق استیل از فلز خالص استیل به همراه سایر عناصر فلزی ساخته می‌شود. ورق استیل و یا به اصطلاح فولاد زنگ نزن، با توجه به درصد کربن به کار رفته در فرمولاسیون آن، در آلیاژهای متفاوتی ساخته شده و جهت کاربردهای گوناگونی استفاده می‌شود. به هر میزان که درصد کربن بیشتر باشد، مقاومت فلز بیشتر شده و انعطاف‌پذیری آن کمتر می‌شود.

علاوه بر این، میزان کروم موجود در آن، قابلیت خوردگی و زنگ زدگی فلز را تعیین می‌کند. به طور کلی، ورق‌های استیل به سه گروه استیل بگیر و استیل نگیر و همچنین استیل نسوز می‌شود.

کاربردهای ورق استیل

کاربردهای ورق استیل

پروفیل استیل صنعتی با توجه به سطح مقطع، در تولید انواع تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به صورت عمده در زمینه ساخت ماشین آلات، صنایع ساختمان و کشاورزی استفاده می‌شود. علاوه بر این پروفیل‌هایی که دارای سطح مقطع‌های کوچکتری هستند در موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • سازه‌های تزیینی
  • صنعت خودروسازی
  • نرده کشی
  • راه پله
  • مجسمه‌های فلزی

پروفیل‌های استیل که سطح مقطع بزرگتری دارند نیز در موارد زیر به کار می‌روند:

  • ساخت ستون
  • شاسی تریلر
  • سوله‌های ذخیره‌سازی مواد
  • سازه‌ها و فضاهای مورد استفاده در کارخانه‌ها
  • ماشین آلات صنعتی
  • سقف اماکن مذهبی

چگونه باید ورق استیل بخریم؟

چگونه باید ورق استیل بخریم؟

ورق استیل در انواع گوناگون و متناسب با نیازهای متفاوتی در بازار وجود دارد. این محصول با استفاده از نورد شمش استیل تولید شده و جهت تولید و ساخت قطعات فولادی متفاوتی نظیر بدنه آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، ضخامت ناچیز این محصول در برابر طول و عرض آن باعث شده است که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد. از این رو تمامی تولید کنندگان در صنایع مختلف می‌توانند با تغییر در سایز ورق استیل، آن را جهت مصارف گوناگون به کار بگیرند.

پیش از آنکه خرید و یا فروش ورقه‌های استیل انجام شود، متخصصان پیش فاکتور این محصول را آماده می‌کنند. این فاکتور حامل جزئیاتی مرتبط با خرید شما است. زمانی که پیش فاکتور مورد تایید و امضای شما قرار گرفت، متخصصان پیش فاکتور دیگری که شامل مکان، زمان و شیوه بارگیری است را برای شما ارسال می‌کنند. توجه داشته باشید که قبل از خرید ورق استیل باید نکات زیر را در نظر داشته باشید. این نکات به گونه ای راهنمای خرید ورق استیل هستند.

با توجه به قیمت های نوسانی و اینکه موجودی اجناس در بازار بهتر است استعلام گرفته شود، برای سفارش و خرید پیچ و مهره عمده خودتان از مجموعه بولت صنعت ابتدا مشخصات محصول را اعم از (نوع،قطر و طول و تعداد)، از طریق واتساپ یا تلگرام برای ما ارسال نموده تا بعد از استعلام کالا، قیمت و موجودی به شما اعلام شود و سپس خرید پیچ و مهره استیل، خرید واشر استیل، خرید خار یا خرید مهره استیل خودتان را انجام دهید.

برند تولید کننده

یکی از نکات مهمی که باید در هنگام خرید ورق استیل به آن توجه لازم را داشته باشید، برند تولید کننده آن است. کارخانه تولید کننده یک محصول می‌تواند شناسنامه کاملی از مشخصات محصول مانند کیفیت، قیمت و میزان تقاضا آن را ارائه دهد. به طور کلی ورق‌های استیل مورد استفاده در داخل کشور، جزوی از کالاهای وارداتی بوده و به همین علت و از خارج از کشور وارد می‌شوند.

اما برای تولید داخلی این محصول نیز اقدامات موثری در حال انجام است. به طوری که کارخانه‌های فولاد آلیاژ یزد و اصفهان، مقاطعی از این محصولات را به صورت کاملا محدود تولید می‌کنند.

گریدهای آلیاژی

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت ورق استیل، گرید آلیاژی آن است. به طور کلی، آلیاژ استیل با تنوع زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خواص گسترده‌ای را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می‌دهند. گریدهای اصلی آلیاژ استیل، شامل استیل نسوز، استیل بگیر و استیل نگیر می‌شود.

استیل نسوز همانطور که از نام آن پیدا است، مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت بالا دارد. این نوع از ورق‌های استیل برای مصارفی به کار می‌روند که حرارت محیط بالا است. استیل بگیر نیز به دلیل خواص مغناطیسی که دارد، به این نام شناخته می‌شود؛ در حقیقت برای شناسایی و تشخیص استیل بگیر و استیل نگیر می‌توان از آهنربا استفاده کرد. این خاصیت به دلیل پایداری فاز استینت، در فولاد به وجود می‌آید. استیل بگیر، در استاندارد جهانی با نام xx4 ثبت شده است.

استیل‌های نگیر نیز جزوی از استیل‌های پر کاربرد و معروف هستند. همانطور که پیش از این گفته شد، ساده‌ترین روش شناسایی این دسته از ورق‌ها استفاده از آهنربا است. نوع آلیاژ و موجودی استیل‌های نگیر در بازار، قیمت ورق‌های استیل نوع ۳۰۴ و ۳۱۶ را تعیین می‌کنند. توجه داشته باشید که تمامی گریدهای آلیاژی را می‌توان به ورق‌های استیل تبدیل نمود.

قیمت ورق استیل

با توجه به اینکه ورقه‌های استیل در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اطلاع از قیمت این محصول برای فعالان حوزه صنعت پیچ و مهره و آهن آلات اهمیت زیادی دارد.

در این بخش مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق استیل آورده شده است؛ بدین ترتیب، خریداران با توجه به این ملاک‌ها می‌توانند خرید خود را به بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب انجام دهند. اطلاع از قیمت دقیق نیز می‌تواند راهنمای خرید ورق استیل باشد. عوامل مؤثر بر قیمت ورقه استیل شامل موارد زیر می‌شود:

  • قیمت شمش استیل
  • برند تولید کننده
  • استاندارد به کار رفته در آن (DIN. ASTM, AISI)
  • تجهیزات تولید
  • انبارداری و حمل و نقل
  • هزینه نیروی کار
  • وزن پروفیل
  • ابعاد و اندازه
  • ضخامت
  • نرخ ارز بین‌الملل
  • عرضه و تقاضا در کشور

سخن پایانی

فروشگاه اینترنتی بولت صنعت به عنوان تولید کننده انواع پیچ و مهره‌های فولادی و آهنی، شش گوشه، پیچ و مهره‌های آلن و آهن نیم دنده و تمام دنده و همچنین انواع استاد بولت را با رعایت بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی تولید کرده و روانه بازار می‌کند. تمامی محصولات ساخته شده توسط بولت صنعت، از سختی و استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر مواد خورنده صنعتی بسیار مقاوم هستند.

بولت صنعت از طریق دو بخش مهندسی محاسباتی و بخش اجرایی تشکیل شده است. بدین ترتیب، تمامی کارهای محاسبات و سفارش و همچنین فرایندهای تولید و عملیات‌های آبکاری و حرارتی تحت نظارت این شرکت انجام می‌شود. به همین خاطر شما می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت و متریال‌های به کار رفته در محصولات، خریدهای خود را انجام دهید. اگر هنوز هم نتوانستید پاسخ پرسش چگونه باید ورق استیل بخریم را بدانید. می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

دسته‌بندی: پیچ, مهره, همه مقالات

نظر شما برای ما با ارزشه

16 دیدگاه

  1. محمدعلی قاسمی 25 خرداد, 1402 در 6:10 ب.ظ - پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنید چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم؟

  2. رمضان روحانی 27 خرداد, 1402 در 8:10 ق.ظ - پاسخ

    شادکام و سلامت باشید

  3. شهرام لطفی 28 خرداد, 1402 در 8:10 ق.ظ - پاسخ

    afarin matlab khobi bood

  4. داوود حسینی 30 خرداد, 1402 در 4:10 ق.ظ - پاسخ

    این مطلب حرف نداشت

  5. سیدعلی حجتی 31 خرداد, 1402 در 3:10 ق.ظ - پاسخ

    حرف نداشت👌🏻

  6. کریم صمدی 1 تیر, 1402 در 3:10 ب.ظ - پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  7. مجید رضوی 1 تیر, 1402 در 11:10 ب.ظ - پاسخ

    اینا فوق العادن

  8. اکبر کمالی 4 تیر, 1402 در 12:10 ب.ظ - پاسخ

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  9. مسعود جوادی 6 تیر, 1402 در 7:10 ق.ظ - پاسخ

    بیشتری بنویسین لطفا

  10. جواد نجفی 8 تیر, 1402 در 5:10 ق.ظ - پاسخ

    خیلی سایت خوبی دارین

  11. غلامرضا کریمی 8 تیر, 1402 در 6:10 ب.ظ - پاسخ

    چه سایت قشنگی دارین

  12. جلال علوی 10 تیر, 1402 در 0:10 ق.ظ - پاسخ

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  13. علی اصغر شکری 11 تیر, 1402 در 11:10 ق.ظ - پاسخ

    مطالب بی نظیر بود

  14. مهران سرمد 13 تیر, 1402 در 7:10 ب.ظ - پاسخ

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  15. شهرام زنگنه 16 تیر, 1402 در 3:10 ب.ظ - پاسخ

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  16. علی محمد نوروزی 17 تیر, 1402 در 9:10 ب.ظ - پاسخ

    سلام عالی بود