آخرین بروز رسانی: 2ام اسفند, 1401

پیچ شش گوش چیست؟

پیچ شش گوش چیست؟ پیچ شش گوش یکی از انواع […]

پیچ شش گوش چیست؟

پیچ شش گوش یکی از انواع پیچ‌ ها با ظاهری متفاوت است. این محصولات برای ساخت و ساز و تعمیر مورد استفاده قرار می‌گیرند، در سایز‌های متفاوتی تولید می‌شوند و انواع مختلفی دارند. در واقع پیچ‌های شش گوش جزو ابزارهای پرکاربرد در صنایع مختلف به حساب می‌آیند که کاربرد وسیعی دارند. این محصولات اتصال دهنده رایج‌ترین انواع پیچ‌ها هستند و به علت اینکه با همه ابزارها به راحتی شل و سفت می‌شوند محبوبیت بسیار بالایی در بین مصرف کنندگان دارند. در حقیقت پیچ‌های شش گوش برای اتصالات سنگین استفاده می‌شوند. در ادامه در مورد انواع پیچ‌های شش گوش مطالبی برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

از پیچ‌های شش گوش در کجا استفاده می‌کنند؟

از کاربردهای پیچ شش گوش استیل می‌توانیم به استفاده در صنایع وسایل نقلیه، تولید انواع ماشین آلات، حتی در نجاری‌ها، تولید سازه‌های دریایی و آبی، در ساخت و ساز و تعمیر پل‌ها، زیرساخت‌های جاده‌ای و ساختمان‌ها، ساخت دستگاه‌های بهداشتی و پزشکی اشاره کنیم. البته از آنجایی که پیچ‌های شش گوش انواع متفاوتی دارند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گونه از محصولات به پیچ‌های آچار خور معروف هستند و جزو پرکاربردترین پیچ در صنایع به حساب می‌آیند. شما عزیزان می‌توانید انواع پیچ‌های شش گوش را با استاندارد و تنوع بالا از بولت صنعت تهیه کنید.

انواع پیچ شش گوش

یکی از انواع پیچ شش گوش پیچ آچارخور خشکه نام دارد. این گونه از محصولات طبق استاندارد‌های تعیین شده تولید می‌شوند و کاربرد آنها در اتصالات صنعتی و ماشین آلات می‌باشد. انواع پیچ سر شش گوش آچارخور خشکه به صورت آبکاری شده تولید می‌شوند. یکی دیگر از انواع پیچ شش گوش، پیچ سر شش گوش گل درشت نام دارد که کاربرد آن در صنایع سنگین و سازه‌های فلزی است.

این محصولات استحکام کششی بسیار بالایی دارند و کاملاً استاندارد هستند. اما یکی دیگر از پیچ سر شش گوش آچارخور تمام دنده نام دارد که رزوه درشت هستند. متریالی که در تولید این پیچ مورد استفاده قرار می‌گیرد فولاد آلیاژ تیتانیوم و فولاد استنلس استیل است. اما نکته مهم این است که این محصولات با استفاده از گالوانیزه سرد و گرم آبکاری می‌شوند. نوع دیگر آن پیچ شش گوش داکرومات نام دارد که با پوشش داکرومات در بازار عرضه می‌شود.

پیچ شش گوش آهنی

معرفی پیچ شش گوش آهنی

یکی از انواع پیچ‌های شش گوش، پیچ شش گوش آهنی نام دارد. این گونه از محصولات جزو رایج‌ترین پیچ‌های شش گوش هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارند. چرا که با استفاده از روی آبکاری شده و بسیار مقاوم می‌شوند. در حقیقت پیچ‌های شش گوش آهنی به صورت تمام رزوه و نیمه رزوه تولید می‌شوند. این اتصالات دارای گل پیچ شش گوش هستند. استحکام بالای پیچ‌های شش گوش آهنی موجب شده تا جز پرکاربردترین پیچ‌ها در صنایع مختلف به حساب آیند. از کاربردشان می‌توانیم به استفاده از پیچ‌های شش گوش در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، همچنین در صنایع آب و فاضلاب، در صنعت ساخت و تولید، صنایع اسکلت سازی و غیره اشاره کنیم.

پیچ شش گوش استیل

معرفی پیچ شش گوش استیل

پیچ شش گوش استیل با استفاده از استانداردهای تعیین شده تولید می‌شود. این گونه از محصولات برای آن دسته از محیط‌هایی که رطوبت بالا دارند و در محیط‌های خورنده و اسیدی و قلیایی استفاده می‌شوند. علاوه بر این انعطاف پذیری بالایی دارند و در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد بسیار زیادی دارند. در حقیقت یکی از کاربردهای پیچ شش گوش استیل برای اتصال فلز و چوب می‌باشد. به علت اینکه پیچ‌های شش گوش استیل خواص کششی عالی در هنگام اتصال دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند. در حقیقت باید توجه داشته باشید که کاربرد مهم پیچ‌های شش گوش استیل برای بستن و تثبیت کارهای سنگین است.

پیچ شش گوش خشکه

معرفی پیچ شش گوش خشکه

اما پیچ شش گوش خشکه یکی دیگر از انواع پیچ شش گوش است که مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن زیاد دارد. افزون بر این مانند پیچ‌های شش گوش آهنی در برابر خوردگی مقاوم هستند. چرا که با استفاده از روی و یا کادمیم روکش می‌شوند. این محصولات همان پیچ‌های فولادی هستند که در گرید‌های مختلفی تولید می‌شوند. جنس پیچ شش گوش خشکه از کربن استیل و فولاد آلیاژی است. اینگونه از محصولات مطابق استانداردهای خاصی نظیر استاندارد iso, din, astm تولید می‌شوند.

پیچ شش گوش تمام رزوه

پیچ شش گوش تمام رزوه

این گونه از محصولات همانطور که از نامش مشخص است تمام رزوه هستند. در حقیقت پیچ‌های شش گوش استنلس استیل تمام مقاومت بسیار بالایی نسبت به پیچ خشکه دارند. این پیچ‌های استوانه‌ای دارای گل پیچ شش پر هستند به همین علت به آنها پیچ شش گوش می‌گویند. از این پیچ‌ها در صنایع مختلفی نظیر ماشین سازی و قطعه سازی استفاده می‌کنند. البته این اتصالات جزو اتصالات پیچ و مهره پرمصرف می‌باشند که در مصارف خانگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پیچ‌ها، پیچ‌های آچاری نام دارند که جز پرمصرف‌ترین از انواع پیچ در صنایع به حساب می‌آیند. در حقیقت برای آن دسته از قطعاتی که دارای رزوه داخلی هستند از این پیچ‌ها استفاده می‌کنند.

کاربرد پیچ‌های شش گوش

کاربرد پیچ‌های شش گوش در صنایع مختلف بسیار زیاد است. در واقع اولین کاربرد این محصول در صنعت نجاری است. انواع پیچ‌های شش گوش برای اتصال قالب‌های چوبی استفاده می‌شوند. کاربرد دیگر انواع پیچ شش گوش در صنایع خودروسازی و وسایل نقلیه است. این گونه از محصولات در تولید وسایل خانه کاربرد بسیار زیادی دارند. به عنوان مثال برای اتصال صندلی و کشو و سایر وسایل خانه به کار می‌روند.

از دیگر کاربرد پیچ‌های شش گوش می‌توانیم به استفاده از آنها در تعمیر اسکله و پل و زیرساخت‌های ساختمان اشاره کنیم. این گونه از محصولات اغلب برای تعمیر و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند و جزو اتصالات پرکاربرد به حساب می‌آیند.

چگونه پیچ و مهره مورد نیاز خود را از بولت صنعت تهیه کنیم؟

با توجه به قیمت های نوسانی و اینکه موجودی اجناس در بازار بهتر است استعلام گرفته شود، برای سفارش و خرید پیچ و مهره عمده خودتان از مجموعه بولت صنعت ابتدا مشخصات محصول را اعم از (نوع،قطر و طول و تعداد)، از طریق واتساپ یا تلگرام برای ما ارسال نموده تا بعد از استعلام کالا، قیمت و موجودی به شما اعلام شود و سپس خرید پیچ استیل، خرید واشر استیل، خرید خار یا خرید مهره استیل خودتان را انجام دهید.

سوالات متداول:

موارد استفاده پیچ شش گوش چیست؟

از کاربردهای پیچ شش گوش استیل می‌توانیم به استفاده در صنایع وسایل نقلیه، تولید انواع ماشین آلات، حتی در نجاری‌ها، تولید سازه‌های دریایی و آبی، در ساخت و ساز و تعمیر پل‌ها، زیرساخت‌های جاده‌ای و ساختمان‌ها و … نام برد.

پیچ شش گوش چند نوع است؟

از انواع پیچ شش گوش می توان به پیچ شش گوش آهنی، پیچ شش گوش خشکه، پیچ شش گوش استیل و پیچ شش گوش تمام رزوه اشاره کرد که در شرکت بولت صنعت همه این انواع موجود است جهت سفارش وارد سایت شوید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
دسته‌بندی: پیچ, همه مقالات

نظر شما برای ما با ارزشه

16 دیدگاه

  1. حسن سبحانی 9 مرداد, 1401 در 7:05 ق.ظ - پاسخ

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  2. محمدرضا قنبری 14 مرداد, 1401 در 4:05 ق.ظ - پاسخ

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  3. حیدر تابش 24 مرداد, 1401 در 8:05 ق.ظ - پاسخ

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  4. کریم بردبار 25 مرداد, 1401 در 7:05 ق.ظ - پاسخ

    این مطلب حرف نداشت

  5. محمد جمشیدی 19 آبان, 1401 در 2:10 ق.ظ - پاسخ

    afarin matlab khobi bood

  6. حبیب طاهری 20 آبان, 1401 در 6:10 ق.ظ - پاسخ

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  7. جلال یوسفی 23 آبان, 1401 در 12:10 ب.ظ - پاسخ

    چه مطلب خوبی

  8. مرتضی عابدی 24 آبان, 1401 در 6:10 ب.ظ - پاسخ

    aaaaliii bood

  9. حبیب فاظلی 25 آبان, 1401 در 9:10 ق.ظ - پاسخ

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  10. مرتضی رشیدی 26 آبان, 1401 در 6:10 ق.ظ - پاسخ

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  11. حبیب الله خوش نیت 27 آبان, 1401 در 11:10 ق.ظ - پاسخ

    Awli bood

  12. حسین محسنی 26 خرداد, 1402 در 9:10 ق.ظ - پاسخ

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  13. بهمن محمودی 28 خرداد, 1402 در 4:10 ب.ظ - پاسخ

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  14. مهران عبدالهی 5 تیر, 1402 در 11:10 ق.ظ - پاسخ

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  15. ابراهیم ایرانی 7 تیر, 1402 در 10:10 ب.ظ - پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنید چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم؟

  16. اسماعیل میر 8 تیر, 1402 در 2:10 ق.ظ - پاسخ

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین