آخرین بروز رسانی: 1ام اسفند, 1401

روش های باز کردن پیچ خورده شده

  پیچ هرز شده را چطور باز کنیم؟ روش‌های باز […]

 

پیچ هرز شده را چطور باز کنیم؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند

روش‌های باز کردن پیچ هرز شده بسیار متنوع هستند، همچنین کاملا ساده و راحت بوده و بکار بردن آن‌ها نیاز به ابزار پیشرفته و فنی ندارد. در این مطلب ما تصمیم داریم برخی از کاربردی‌ترین و بهترین روش‌هایی را که برای باز کردن پیچ خورده شده به کار می‌روند را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که با این معضل مشکل دارید و همواره در باز کردن پیچ‌های هرز شده برخی وسایل دور و اطراف‌تان با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا کاربردی‌ترین روش‌های موجود در این باره را به شما بیاموزیم.

دلایلی که سبب می‌شود پیچ‌ها هرز شوند

قبل از آنکه به سراغ ارائه روش‌های باز کردن پیچ هرز شده برویم و توضیح بدهیم که چگونه پیچ هرز را ببندیم، تصمیم گرفتیم ابتدا توضیحی مختصر در رابطه با دلایل و علت‌های هرز شدن پیچ ارائه بدهیم. علت‌های هرز شدن پیچ دلایل متنوعی می‌تواند داشته باشد و باز کردن پیچ خورده شده نیز به نوعی با علت اصلی در ارتباط است. در ادامه برخی از دلایل را که سبب هرز شدن پیچ‌ها می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

عدم تناسب پیچ با نوع مهره و محل نصب آن

هنگام خرید پیچ باید سعی کنیم که آن را متناسب با نوع کاربری انتخاب کنیم، انتخاب پیچ و مهره مناسب از نکات مهمی است که باید در حین خرید به آن توجه کرد. همچنین لازم است که بین پیچ و محل استفاده و نوع کاربری آن نیز ارتباط استاندارد رعایت شود.

بنابراین اولین عاملی که ما برای ارائه دلایل هرز شدن پیچ می‌توانیم مطرح کنیم، عدم تناسب پیچ با مهره و محل نصب آن می‌باشد. در صورتی که پیچ تناسب لازم با نوع کاربرد را نداشته باشد و همچنین مهره‌ای که برای اتصال آن جهت نصب به کار گرفته شده است نیز مناسب نباشد درصد هرز شدگی آن بسیار بالا خواهد رفت.

ناگفته نماند که روش‌های باز کردن پیچ هرز شده رابطه مستقیمی با علت هرز شدن آن دارد. به عبارت دیگر در صورتی که ما بدانیم دلیل اصلی هرز شدن پیچ نصب شده چیست راحت‌تر می‌توانیم روش مناسب برای باز کردن آن را پیدا کنیم. به همین دلیل اولین پیش نیازی که برای باز کردن راحت پیچ هرز شده لازم است. اطلاع از دلیل هرز شدن آن می‌باشد.

افزایش ظرفیت بار پیچ

پیچ‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که هر کدام از آن‌ها ظرفیت بار خاصی را می‌توانند تحمل کنند بنابراین اگر بار وارده بر پیچ بیشتر از ظرفیت آن باشد، در معرض هرز شدگی قرار می‌گیرند.

اشتباه بستن پیچ

دیگر عاملی که می‌توانیم از آن به عنوان علت هرز شدن پیچ‌ها نام ببریم بستن اشتباه آن‌ها است. به عبارت دیگر نصب اشتباه پیچ موجب می‌شود که طول عمر کمتری داشته باشد و دچار هرز شدگی می‌شود. به هر حال نصب اشتباه بدنه پیچ و مهره آن را خراب کرده و میزان کارایی و استقامت آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

سفت کردن زیاد پیچ

گاهی اوقات هرز شدن پیچ‌ها به دلیل فشاری است که ما از طریق سفت کردن بیشتر از حد استاندارد بر آن‌ها وارد می‌کنیم. به همین دلیل برای پیشگیری از چنین اتفاقی باید به محض اینکه احساس کردیم پیچ سفت شده است، از پیچاندن و وارد کردن فشار بر آن خودداری کنیم.

هرز شدن پیچ‌ها به چه صورتی رخ می‌دهد؟

مشکلات و خرابی‌هایی که پیچ‌ها را در معرض هرز شدگی قرار می‌دهند متنوع هستند و به همین دلیل هرز شدن پیچ‌ها نیز در اشکال خاصی رخ می‌دهد. به‌عنوان مثال ممکن است هرز شدن پیچ‌ها به دلیل تغییر شکل رزوه پیچ یا گل پیچ ایجاد شده باشد. در برخی موارد نیز گل پیچ کنده یا له می‌شود.

همچنین احتمال دارد هرز شدن پیچ به دلیل ترک برداشتن یا شکستن بدنه آن باشد. یا آنکه پیچ دفرمه شده و حالت طبیعی و عادی خود را از دست داده باشد. مسلما هر کدام از این موارد روش خاص خود را دارد و نمی‌توان گفت که در هر حالتی که پیچ هرز شده باشد می‌توان از روش یکسانی برای باز کردن آن استفاده کرد.

بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های باز کردن پیچ هرز شده

بهترین روش‌های باز کردن پیچ هرز شده

پیچ یک ابزار بسیار پرکاربرد بوده که معمولاً در اکثر وسایل دور و اطراف ما به کار رفته است. در واقع صنعت پیچ و مهره یکی از کاربردی‌ترین صنایع بوده و تقریباً با تمامی صنعت‌های دیگر ارتباط دارد. پیچ‌ها تنوع بسیار بالایی دارند به نحوی که برخی از آنها بسیار کوچک و ریز بوده و برخی دیگر نیز دارای سایز و اندازه بزرگی هستند. هر کدام از پیچ‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و همچنین علاوه‌ بر سایز از نظر شکل و طراحی و نوع کاربرد نیز بین آن‌ها تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

به‌طور کلی پیچ‌ها طول عمر بالایی دارند و برای اتصال قطعات و ایجاد اتصال بین سازه‌های مختلف به کار می‌روند. البته طول میزان طول عمر پیچ‌ها رابطه مستقیمی با نحوه به کار گیری آن‌ها دارد. به عبارت دیگر اگر پیچ‌ها درست و اصولی به کار گرفته شوند و همه استانداردهای موجود در حین نصب مورد رعایت قرار بگیرند، تا سالیان سال در محل نصب خود بدون مشکل باقی خواهند ماند.

باز نشدن پیچ هرز شده یکی از مشکلات رایجی است که برای همه ما پیش آمده و همچنین خواهد آمد. بنابراین افراد زیادی وجود دارند که باز کردن پیچ خورده شده برای آن‌ها دغدغه بوده و به دنبال روش‌های باز کردن پیچ‌های هرز شده هستند.

روش‌های باز کردن پیچ هرز شده بسیار متنوع هستند منتهی برای آنکه از بین روش‌های موجود روش مناسب برای پیچ هرز شده مورد نظر ما انتخاب شود باید قبل از هر چیزی علت هرز شدگی آن را پیدا کنیم. در مطلب قبلی ما در رابطه با دلایل هرز شدن پیچ‌ها توضیحاتی را ارائه دادیم.

ممکن است پیچ هرز شده دچار شکستگی، زنگ زدگی، تغییر شکل و غیره شده باشد. در هر صورت جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا با توجه به روش‌های باز کردن پیچ هرز شده این مشکل و معضل به راحتی قابل رفع است. در ادامه مطالب برخی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های باز کردن پیچ هرز شده را معرفی خواهیم کرد.

باز کردن پیچ هرز شده با استفاده از کش پول

یکی از روش‌های باز کردن پیچ خورده شده استفاده از کش پول است. برای این منظور ابتدا باید کش پول را دور پیچ قرار بدهیم. سپس زمانی که پیچ را به وسیله پیچ گوشتی باز می‌کنیم همزمان آن را توسط کش پول نیز بکشیم. به این ترتیب فشار وارده از طرف کش پول و پیش گوشتی به ما کمک می‌کند که پیچ هرز شده را به راحتی باز کنیم.

باز کردن پیچ هرز شده با کمک چسب قوی

یکی دیگر از روش‌های باز کردن پیچ هرز شده استفاده از چسب قوی است. در این روش باید یک چسب بسیار قوی در دسترس داشته باشیم. البته ناگفته نماند که این روش باز کردن پیچ هرز، زمانی به کار می‌آید که پیچ در محل خود شل شده باشد و ما به کمک پیچ گوشتی نتوانیم آن را باز کنیم. در چنین شرایطی می‌توانیم چسب قوی را درون سطح پیچ بریزیم و پس از آن که چسب سفت شد و خود را گرفت با کمک فشار پیچ گوشتی به راحتی پیچ شل شده را از محل آن بیرون بیاوریم.

باز کردن پیچ هرز شده با کمک یک تکه لاتکس

یکی دیگر از روش‌های باز کردن پیچ خورده شده استفاده از یک تکه لاتکس است. منظور ما از تکه لاتکس ابزاری نظیر بادکنک که حالت لاستیکی و کشی دارند است. نحوه کمک گرفتن از تکه لاتکس برای باز کردن پیچ هرز شده به شکلی است که لاتکس را دور سر پیچ قرار بدهیم و سپس به کمک آن پیچ را بچرخانیم. این شیوه نیز یکی از روش‌های بسیار راحتی بوده که معمولاً همه ما می‌توانیم بدون هیچ امکاناتی به کمک آن پیچ هرز شده را باز کنیم.

باز کردن پیچ هرز شده به کمک مایع ضد رسوب

از دیگر روش‌های باز کردن پیچ هرز شده استفاده از مایع ضد رسوب است. یکی از بهترین و مناسب‌ترین مایع‌های ضدرسوبی که همواره در هر منزلی یافت می‌شود و همچنین در دسترس ما نیز قرار دارد، سرکه است. مایع ضد رسوب یا سرکه از آنجایی که زنگ زدگی‌های موجود در پیچ و مهره آن را تا حدودی از بین می‌برد شرایط را برای باز شدن آن راحت‌تر می‌کند.

بنابراین همان اندازه که سرکه یا مایع ضد رسوب طول عمر و سلامت پیچ‌ها را به خطر می‌اندازد و موجب زنگ زدگی آن‌ها می‌شود در مواقع اینچنینی به ما کمک می‌کند پیچ هرز شده را از محل نصب آن به راحتی باز کرده و مشکلات ناشی از آن را مرتفع کنیم.

باز کردن پیچ هرز شده با کمک سوهان

یکی از عمده‌ترین دلایلی معمولاً همه ما بارها آن را در زندگی خود تجربه کرده‌ایم عدم توانایی باز کردن پیچ به دلیل خوردگی سر آن است. روش‌های باز کردن پیچ هرز شده در چنین مواقعی نیز به ما کمک می‌کند تا به راحتی از پس این معضل برآییم. راهکار و روشی که ما می‌توانیم برای مورد فوق ارائه دهیم این است که با کمک سوهان گل پیچ را به حالت مربع دربیاوریم. آنگاه مربع به راحتی درون انبردست جای می‌گیرد و ما می‌توانیم خیلی راحت آن را از محل نصبش بیرون بکشیم.

باز کردن پیچ هرز شده با کمک دریل مته‌‌ای

باز کردن پیچ هرز شده با کمک دریل مته‌‌ ای

دریل مته‌ای یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای باز کردن پیچ به شمار می‌رود. در واقع این وسیله یک ابزار صنعتی پرکاربرد است. معمولاً در صنعت‌های بزرگ و حرفه‌ای به طور کلی برای نصب و باز کردن پیچ‌ها از دریل مته‌ای استفاده می‌شود.

معمولاً در اکثر منازل دریل مته‌ای وجود دارد بنابراین در مواقعی که پیچ هرز شده و آن قادر به باز کردن آن نیستیم می‌توانیم به سراغ این گزینه رفته و با کمک آن مشکل موجود را رفع کنیم. برای باز کردن پیچ خورده شده با کمک دریل مته‌ای ابتدا باید سطح پیچ را با کمک دریل تراش دهیم. آنگاه قسمت باقیمانده یا همان میخ پرچ شده را بیرون بیاوریم.

باز کردن پیچ هرز شده به کمک حرارت دادن به آن

یکی دیگر از روش‌های باز کردن پیچ هرز شده این است که ما پیچ را در معرض انقباض و انبساط قرار دهیم. شاید برای بسیاری از ما این موضوع عجیب به نظر برسد که یک پیچ داخل سازه به چه شکل می‌تواند در معرض انبساط و انقباض قرار بگیرد. مخصوصاً زمانی که هیچ ابزاری در دسترس ما قرار ندارد. باید بگوییم که این روش بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که ما تصورش را می‌کنیم. برای این کار فقط کافی است که از یک فندک کمک بگیریم.

با قرار دادن پیچ در مجاورت گرمای فندک می‌توانیم دمای آن را بالاتر ببریم و به این ترتیب شرایط را برای منبسط شدن آن فراهم کنیم در چنین شرایطی اگر پیچ دچار زنگ زدگی شده باشد و دلیل آن که ما نمی‌توانیم آن را از جایش از بیرون بکشیم نیز همان زنگ زدن آن باشد. دمای بالا و انبساط موجب می‌شود که پیچ زنگ زده شل شود و به این ترتیب به راحتی قابل باز شدن باشد.

در مواقعی که پیچ نیز زنگ نزده باشد حرارت دادن به آن موجب می‌شود که پیج منبسط شود و بعد از آن که حرارت آن از بین رفت پیچ منقبض می‌شود. به هر حال در لحظه‌ای که پیچ دچار حالت انبساط می‌شود در محل خود را جا باز می‌کند به همین دلیل پس از آن که سرد و منقبض می‌شود راحت‌تر می‌توان آن را از محل نصبش بیرون آورد.

باز کردن پیچ هرز شده به کمک پیچ هرز بازکن

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های باز کردن پیچ هرز شده این است که ما از ابزاری به نام پیچ هرز بازکن استفاده کنیم دستگاه پیچ هرز بازکن یک ابزار مته‌ای است که به ما امکان تراشیدن سطح پیچ را می‌دهد. در واقع عملکرد دستگاه پیچ هرز بازکن مشابه با دریل مته‌ای است. زیرا در این روش نیز ما با استفاده از تراشیدن سطح پیش می‌توانیم آن را از محل نصبش بیرون بیاوریم.

باز کردن پیچ هرز شده با استفاده از روغن‌کاری

روغن کاری نیز یکی دیگر از روش‌های باز کردن پیچ هرز شده به شمار می‌رود و به ما کمک می‌کند به‌راحتی از پس پیچ‌های هرز شده در آمده و آن‌ها را از محل نصب‌شان بیرون بکشیم. منتهی برای آنکه بتوانیم از این روش نیز استفاده بهینه داشته باشیم بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا این فن را امتحان کنیم.

یکی از توصیه‌های مهم اهل فن در این حوزه نیز این است که در اولین اقدام برای باز کردن پیچ خورده شده آن را روغن کاری کنیم. زیرا روغن کاری موجب می‌شود پیچ کمی در محل خود شل‌تر شود. بنابراین اگر پیچ صرفاً با روغن‌کاری باز نشود، کار برای انجام ترفندهای بعدی و دریافت نتیجه از آن‌ها راحت‌تر و مساعدتر می‌شود. به‌عنوان مثال اگر ما قبل از هرکاری به پیچ هرز شده که قادر به باز کردن آن نیستیم روغن بزنیم و سپس با استفاده از پیچ گوشتی اقدام به باز کردن آن کنیم درصد موفقیت‌مان بسیار بالاتر خواهد رفت.

باز کردن پیچ هرز شده با استفاده از ضربه زدن به آن

ضربه زدن یکی دیگر از روش‌های باز کردن پیچ هرز شده به شمار می‌رود. باید متذکر شویم که این روش یک روش متداول و رایج است و معمولاً افراد زیادی هستند که به واسطه این ترفند می‌توانند پیچ‌های هرز شده را از محل نصب‌شان بیرون بکشند. ضربه زدن به پیچ آن را شل می‌کند و همین عامل سبب می‌شود تا به راحتی از محل خود جدا شود

باز کردن پیچ هرز شده با استفاده از انبر قفلی

استفاده از انبر قفلی نیز جزوه راهکارهایی است که ما می‌توانیم آن را در لیست روش‌های باز کردن پیچ هرز شده قرار دهیم. البته ناگفته نماند که استفاده از انبر قفلی اندکی خطرناک است و به قول معروف نیاز به کمی مهارت دارد. به همین دلیل بهتر است این شیوه توسط افراد مبتدی و کسانی که در این زمینه زیاد مهارت ندارند به کار گرفته نشود.

زیرا زمانی که سرپیچ توسط انبر قفلی نگه داشته می‌شود و در همان لحظه نیز پیچ خوردن آن اتفاق می‌افتد احتمال لغزش سرپیچ بسیار بالا می‌رود و همین عامل می‌تواند حادثه آفرین شود. بنابراین باید در مواقعی که ما تصمیم می‌گیریم از انبر قفلی برای باز کردن پیچ خورده شده کمک بگیریم به این نکته مهم توجه داشته باشیم.

ایجاد شیار جدید برای باز کردن پیچ هرز شده

ایجاد شیار نیز یکی از روش‌های باز کردن پیچ هرز شده به شمار می‌رود. منتهی شیاری که ما در سر پیچ هرز شده برای باز کردن آن شده ایجاد می‌کنیم باید در جهت دیگر سرپیچ باشد. در این صورت شیار جدید ایجاد شده کمک می‌کند تا پیچ را به راحتی از محل آن بیرون درآوریم.

برای افزایش طول عمر پیچ‌ها و جلوگیری از هرز شدگی زودهنگام آنها چه باید کرد؟

نحوه افزایش طول عمر پیچ‌ ها

یکی از مهمترین کارهایی که به منظور افزایش طول عمر پیچ‌ها باید صورت بگیرد این است که در حین خرید پیچ به نوع آن توجه کرده و مهره مناسب برای آن را انتخاب کرد. همانطور که گفتیم یکی از رایج‌ترین عواملی که سبب می‌شود پیچ‌ها در معرض هرز شدگی زودهنگام قرار بگیرد انتخاب مهره نامناسب برای آن است.

همچنین نیاز است که پیچ و مهره تناسب لازم با زمینه کار را داشته باشند. به عنوان مثال اگر پیچ و مهره متناسب با شرایط کار نباشند و از لحاظ جنس و کیفیت نیز با آن چیزی که زمینه کار می‌طلبد متفاوت باشند مسلما تحت فشار قرار گرفته و خیلی زود هرز و خراب می‌شوند. دیگر عواملی که موجب افزایش طول عمر پیچ‌ها می‌شود و ما را از بکارگیری روش‌های باز کردن پیچ هرز شده راحت می‌کند شامل موارد زیر است.

به کار بردن پیچ‌ها به همراه پوشش

استفاده از پیچ‌ها با همراه پوشش مخصوص در محیط‌هایی که احتمال زنگ زدگی و خوردگی آن‌ها بالا است، می‌باشد. به عنوان مثال استفاده از پیچ‌ها در فضای باز و همچنین در فضاهایی که رطوبت در آنها بالا بوده مسلماً آنها را در معرض زنگ زدگی و خوردگی قرار می‌دهد برای پیشگیری از چنین اتفاقی باید پیچ‌ها را به همراه پوشش آنها به کار برد در صورتی که این استاندارد در هنگام استفاده و نصب پیچ مورد توجه قرار نگیرد به احتمال زیاد پیچ خیلی زود خراب شده و هرز می‌شود.

عدم ثبات سازه

گاهی اوقات نیز علت هرز شدگی پیچ ریشه در عدم ثبات سازه‌ها دارد. به عنوان مثال وقتی سازه‌ای که پیچ در آن به کار رفته است در معرض لرزش‌های مداوم قرار داشته باشد فشارهای وارد بر روی پیچ نیز افزایش یافته و در نتیجه خیلی زود هرز می‌شود.

عدم استفاده از آچار مناسب

برای بهره بردن از روش‌های باز کردن پیچ هرز شده انتخاب نوع آچار و پیچ گوشتی مناسب با پیچ بسیار مهم است. به عبارت دیگر اگر پیچ‌ها و مهره‌های آنها را در محلی که قرار است نصب شود با استفاده از پیچ گوشتی و آچار مناسب و استاندارد برای همان پیچ نصب و سفت نکنیم سر پیچ خراب شده و باز کردن آن سخت می‌شود.

عدم کیفیت پیچ و مهره

اگر تمایل داریم محصولی را که برای استفاده خرید می‌کنیم دوام و طول عمر بالایی داشته باشد، باید به سراغ جنس‌های باکیفیت برویم بنابراین دلیل دیگری که سبب می‌شود پیچ‌ها زود از موعد در معرض هرز شدن قرار بگیرند عدم کیفیت آنها است.

به عنوان مثال هر چقدر استحکام کششی پیچ و مهره بیشتر و جنس آن‌ها مرغوب‌تر باشد طول عمرشان افزایش یافته و سالیان سال در محل نصب خود بدون مشکل و ایرادات باقی خواهد می‌ماند و اتصال مطلوب را برقرار می‌کنند.

مجموعه بولت صنعت از جمله مراکزی است بهترین انواع پیچ و مهره را به بازار این محصول عرضه می‌دهد. ما می‌توانیم در کنار خرید انواع پیچ باکیفیت از این مرکز با نوع پیچ و مهره انتخابی برای سازه موردنظر نیز از کارشنان فنی بولت صنعت کمک بگیریم.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم روش‌های باز کردن پیچ هرز شده بسیار متنوع هستند و طبق توضیحات ارائه شده روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که ما با استفاده از آنها می‌توانیم پیچ‌های هرز شده را به راحتی باز کنیم. بنابراین برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند پیچ‌های هرز شده یا قابل باز شدن نیستند و یا آنکه باز کردن آن‌ها نیاز به تخصص بالایی دارد پیچ‌های هرز شده با اندکی هوش و ذکاوت به راحتی باز می‌شوند.

البته ما منکر این نیستیم که به هر حال نصب و باز کردن پیچ‌ها همانند هر حرفه و شغل دیگری اصول و قوانین خاص خود را دارد و حتی یکی از بهترین راهکارها برای افزایش طول عمر پیچ‌ها نصب و به‌کار بردن صحیح آن‌ها است. برای انتخاب بهترین روش از بین روش‌های باز کردن پیچ خورده شده باید قبل از هر اقدامی از علت و همچنین نوع هرز شدگی پیچ مطلع شد. این امکان کمک می‌کند از بین روش‌هایی موجود بهترین و کارآمدترین روش را انتخاب کنیم.

چگونه پیچ و مهره مورد نیاز خود را از بولت صنعت تهیه کنیم؟

با توجه به قیمت های نوسانی و اینکه موجودی اجناس در بازار بهتر است استعلام گرفته شود، برای سفارش و خرید پیچ و مهره عمده خودتان از مجموعه بولت صنعت ابتدا مشخصات محصول را اعم از (نوع،قطر و طول و تعداد)، از طریق واتساپ یا تلگرام برای ما ارسال نموده تا بعد از استعلام کالا، قیمت و موجودی به شما اعلام شود و سپس خرید پیچ و مهره استیل، خرید واشر استیل، خرید خار یا خرید مهره استیل خودتان را انجام دهید.

 

سوالات متداول:

به چه دلیلی پیچ ها هرز می شوند؟

علت‌های هرز شدن پیچ دلایل متنوعی می‌تواند داشته باشد از جمله عدم تناسب پیچ با نوع مهره و محل نصب آن، افزایش ظرفیت بار پیچ، اشتباه بستن پیچ و سفت کردن زیاد پیچ

روش های راحت برای باز کردن پیچ هرز شده کدام است؟

روش های متفاوتی برای این منظور وجود دارد از جمله: استفاده از کش پول، استفاده از چسب قوی، با کمک یک تکه لاتکس، به کمک مایع ضد رسوب و … برای دیدن تمامی روش ها وارد سایت شوید.

 

دسته‌بندی: پیچ, همه مقالات

نظر شما برای ما با ارزشه

16 دیدگاه

  1. علی اصغر ایزدی 10 مرداد, 1401 در 10:05 ق.ظ - پاسخ

    آدرس دفترتون کجاست

  2. عباسعلی مرادخانی 11 مرداد, 1401 در 12:05 ب.ظ - پاسخ

    aaaaliii bood

  3. مسعود مومنی 11 مرداد, 1401 در 4:05 ب.ظ - پاسخ

    دستخوش

  4. عزیز سهرابی 12 مرداد, 1401 در 8:05 ق.ظ - پاسخ

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  5. علی شاکری 14 مرداد, 1401 در 2:05 ق.ظ - پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنین

  6. سعید نجفی 21 مرداد, 1401 در 12:05 ب.ظ - پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  7. یدالله رفیعی 18 آبان, 1401 در 2:10 ق.ظ - پاسخ

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  8. جمشید خلیلی 23 آبان, 1401 در 7:10 ب.ظ - پاسخ

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

  9. عیسی علوی 24 آبان, 1401 در 10:10 ق.ظ - پاسخ

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  10. رضا انصاری 24 آبان, 1401 در 7:10 ب.ظ - پاسخ

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  11. حبیب الله فرد 27 آبان, 1401 در 9:10 ب.ظ - پاسخ

    مهندس جان عالی بود

  12. علی اصغر منصوری 23 خرداد, 1402 در 5:10 ب.ظ - پاسخ

    محتوای خوبی بود

  13. محمود آزادی 26 خرداد, 1402 در 7:10 ق.ظ - پاسخ

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  14. مسلم قنبری 3 تیر, 1402 در 12:10 ب.ظ - پاسخ

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  15. ایمان زارع 4 تیر, 1402 در 1:10 ق.ظ - پاسخ

    بیشتری بنویسین لطفا

  16. حسینعلی نصیری 8 تیر, 1402 در 7:10 ق.ظ - پاسخ

    aaaaliii bood